Direnak eta ez garenak

Erabiltzailearen aurpegia Itsaso Gangoitia 2017ko urt. 20a, 08:40

Tximeleta ez da tximeleta jaio. Arrautza izan zen lehen, larba edo beldarra geroago, eta krisalidaren itxurapean gordetzen da tximeleta bilakatu baino lehen. Hamaika izen erabiltzen ditu euskarak intsektua izendatzeko, mitxeleta, pinpirina, farfaila, txiribiri, jainkoilo, sorgin-oilo, tximirrika…

Tximeleta ez da tximeleta jaiotzen.

Gu, munduratu aurretik sailkatu gaituzte. Ekografietan hala-moduz ikusten diren genitalek jendartea multzo bitan banatzen dute. Bi sexuen arteko marra oso garbi marraztea gustuko dugu mendebaldeko kulturetan; zakila dutenak, gizonak, eta ez dutenak, emakumeak. Genitalen arabera markatzen dugu generoa, eta generoaren baitan, orokorrean, gure bizitza.

Gu, munduratu aurretik sailkatzen gaituzte.

Kanpo-genitalak eta identitate sexuala bat ez datozen pertsonen kasuan, transexualitate egoeran daudela esaten da; jendartean eraikitako sexuaren eta generoaren arteko koherentzia apurtzen da, jatorrizko sexuak ez baitu genero jakin bat zehaztu behar. Sexuak, beraz, ez dezala inoren bizitza kudeatu, bideratu edo mugatu.

Kanpo-genitalak eta identitate sexuala ez datoz beti bat.

Izena duena, bada. Badira txiruliruak, ingumak, mitxirrikak, pinpilinpauxak… Badira zakila duten neskak eta bulba duten mutilak.
Izena duena, badelako!

ANBOTOKIDE izatea gure komunitatearen parte izatea da, euskararen erabilera sustatzea eta herrigintzaren aktibazioan pausoak ematea.


EGIN ZAITEZ KIDE!