Hain justu ere, Rekalderen hitzaldia hartuko duen Museo horretako areto txikian daude martxo amaieratik Picassok Gernika osatu aurretik eta ostean egindako hainbat margolan.
Aurten 80 urte dira Malagako margolariak artelana margotu zuela, eta arteari buruzko Durangoko zikloa koadro horren inguruan osatu dute. Picassok Gernika margotu zueneko testuinguru historikoa azaldu zuen Ismael Manterola irakasleak lehenengo berbaldian, eta ikuspuntu estetikotik mintzatu zen Aitor Aurrekoetxea irakaslea bigarren hitzaldian.
Josu Rekaldek datorren astean emango duen hitzaldiak Guernica y los ladrones de auras du izenburua, eta arlo artistikoan zentratuko da. Artistak azaldu duenez, Walter Benjamin filosofoaren kontzeptua da artelanen aurarena: “Teknologikoki erreproduzitzean artelanek beraien aura galtzen dutela zioen Benjaminek: obra orijinalak bakarrik daukala aura”. XX. mendeko ikono bilakatu eta hainbeste erreproduzitutako obra izaki, ideia horregaz lotuko du Josu Rekaldek Gernika.
Bestalde, gerrak dakarren sufrimendua salatzeko Picassok egindako artelanari pisu ideologikoa kentzeko, esparru askotan zabaldutako joeraz ere mintzatuko da Rekalde. “Gernika obraren interpretazio gero estetikoagoak egiten dira, eta horrek dakar gerraz gutxiago berba egitea”, dio artista zornotzarrak. “Zenbat eta gehiago dihardugun estetikaz, gero eta gutxiago gabiltza memoriaz”.
Rekalderen erreprodukzioa
Picassoren Gernikarekiko interesa aspalditik dauka Rekaldek. Gogora ekarri du, gaztetan Picassoren muralaren erreprodukzio bat egin zuela Zornotzako jaietan eszenatokian jartzeko, eta inguruko hainbat herritara eraman zutela gero. “Zerbait debekatua zen ia, baina etxe guztietan zegoen Gernikaren erreprodukzio bat”.
Artea eta teknologia irakasten ditu Rekaldek EHUko Arte Ederren fakultatean, eta bideogintza, interaktibitatea eta instalazioak sortzen ditu